Politele auto Casco, cea mai importanta linie de business pentru companiile locale de asigurari, s-au scumpit cu aproape 40% in ultimii doi ani, ajungand sa coste la fel ca in statele dezvoltate ale Uniunii Europene, unde insa nivelul de trai este mai ridicat, afirma Boris Schneider, directorul general al Asirom, al treilea jucator din piata asigurarilor, controlat de austriecii de la Vienna Insurance Group.
Aceasta constatare vine dupa ce ani de zile asiguratorii au afirmat ca preturile asigurarilor auto trebuie sa ajunga la nivelul celor practicate in alte state europene.
"Asigurarea Casco a ajuns sa coste la fel de mult ca in UE sau chiar mai mult, din cauza starii drumurilor din Romania, a comportamentului in trafic si a costului reparatiilor. Toti acesti factori duc la cresterea preturilor. In ultimii doi-trei ani tarifele au crescut cu 30-40%, ceea ce este normal avand in vedere evolutia cursului valutar, care influenteaza pretul pieselor de schimb, majoritatea importate", explica Schneider.
Aceste polite sunt facultative si acopera riscuri cum ar fi avarierea sau furtul masinii si le aduc foarte multe daune firmelor de asigurari, aceasta fiind principala cauza a cresterii pretului.
Numai in 2008 asiguratorii au platit despagubiri de aproape 470 mil. euro pentru polite Casco, la incasari de 970 mil. euro.
"Cred ca preturile vor continua sa creasca atata timp cat starea drumurilor si celelalte conditii nu se schimba. Piata romaneasca are problema frecventei daunelor, avem foarte multe accidente mici. O alta problema este ca dauna medie a urcat cu 20% in ultimul an", spune directorul general al Asirom.
Pretul asigurarii Casco nu se mai stabileste ca procent din valoarea masinii, asa cum se intampla in urma cu un an sau doi, ci in functie de foarte multi factori, cum ar fi varsta soferului, vechimea masinii, valoarea acesteia, st