Gealan Romania, filiala locala a producatorului german de profile PVC Gealan, estimeaza ca va atinge anul acesta aceeasi cifra de afaceri din 2008, 71 mil. euro, desi piata de tamplarie termoizolanta a scazut cu 20-40% in cinci luni.
"Continuam sa avem de a face cu un an atipic, a carui evolutie este greu de prefigurat. Mediul economic este in continuare unul dificil, in principal din cauza blocajului inregistrat pe piata imobiliara. De aceea, obiectivul nostru va ramane in continuare mentinerea aceleiasi cifre de afaceri ca in 2008, care s-a situat la un nivel cu circa 11% mai ridicat comparativ cu cel din 2007", a declarat Aurel Vlaicu, directorul general al Gealan Romania. Potrivit datelor prezentate de companie, piata de tamplarie termoizolanta a scazut cu peste 30% anul trecut, atingand aproximativ 700 de milioane de euro, iar pentru anul acesta vanzarile vor continua sa scada.
Fara restructurari
Cu toate acestea, compania nu va face restructurari, avand in prezent circa 150 de angajati, si a inceput recent o campanie media pentru a sustine activitatea de marketing a partenerilor. Gealan Romania livreaza profile PVC pentru circa 450 de firme producatoare de usi si ferestre si distribuie produse si catre pietele din Bulgaria, Republica Moldova si Germania.
Directorul Gealan considera ca este necesara o strategie a Guvernului care sa aiba in vedere si deblocarea procesului de creditare, deoarece majoritatea constructiilor de imobile noi, indiferent daca sunt destinate locuintelor sau spatiilor de birouri, se realizeaza prin accesarea de credite imobiliare.
"Evolutia pietei de tamplarie termoizolanta este strans legata de evolutia sectorului constructiilor, ca activitate conexa, iar franarea acestui sector a fost resimtita si de catre producatorii de tamplarie. Orice masura care urmareste deblocarea pietei constructiilor e