Un studiu realizat de Erste Group în Austria, Cehia şi România relevă tendinţa din ce în ce mai mare a oamenilor spre economisire. Deşi în ultimii ani instrumentele financiare cu rată mare de profit au fost preferate produselor clasice ale băncilor, în perioada de criză oamenii revin la produse bancare care pot fi înţelese uşor, prezintă un grad ridicat de siguranţă şi aduc profit.Cel mai popular produs este depozitul la termen. El într
Un studiu realizat de Erste Group în Austria, Cehia şi România relevă tendinţa din ce în ce mai mare a oamenilor spre economisire. Deşi în ultimii ani instrumentele financiare cu rată mare de profit au fost preferate produselor clasice ale băncilor, în perioada de criză oamenii revin la produse bancare care pot fi înţelese uşor, prezintă un grad ridicat de siguranţă şi aduc profit.
Cel mai popular produs este depozitul la termen. El întruneşte toate cele trei coordonate de bază de mai sus. Este un produs destul de vechi, astfel încât poate fi recunoscut şi de persoanele în vârstă care au utilizat depozite şi în perioada tinereţii lor, când erau mai interesaţi să afle lucruri noi. Schema sa este simplă, totul bazându-se pe plasarea banilor la bancă şi atragerea dobânzii, la care se adaugă mici comisioane (de exemplu, cel de retragere).
Gradul ridicat de siguranţă este conferit de plafoanele de garantare din ce în ce mai mari, recentele majorări având loc chiar în ultimul an. Nu în ultimul rând, băncile au devenit mai avide de bani şi oferă doânzi mai mari la depozite. Cel mai la îndemână exemplu este chiar în România, unde dobânzile la depozitele în lei au urcat peste nivelul dobânzilor la credite de acum 2 ani.
Românii preferă depozitele pe termen scurt
Accesul rapid la bani reprezintă particularitatea Europei de Est în privinţa produselor bancare preferate, pe lângă siguranţă, profit şi sim