Consolele de jocuri la pachet cu internet, televiziunea de inalta definitie si planuri tarifare adaptate la recesiune - solutiile prin care companiile locale telecom vor sa determine consumatorii sa cheltuiasca mai mult.
Operatorii telecom incearca sa atenueze impactul crizei economice lansand servicii premium sau, din contra, adaptate unei puteri de consuma mai mici, dar se asteapta ca si statul sa sprijine companiile sa traverseze aceasta perioada, au declarat reprezentantii industriei in cadrul evenimentului "Ziua comunicatiilor", organizat in cadrul expozitiei IT&C CERF.
"Veniturile nu mai sunt sub controlul companiilor, iar managementul costurilor si utilizarea eficienta a resurselor au devenit esentiale", a descris situatia de pe piata locala Marian Velicu, vicepresedinte pentru reglementare in cadrul Vodafone Romania. "Autoritatile ar trebui sa aiba in vedere diminuarea taxelor si tarifelor platite de operatori in vederea stimularii investitiilor. Spre exemplu, suma care nu ar mai fi platita de un operator telecom catre stat ar putea fi investita intr-un proiect telecom".
Catalin Marinescu, presedintele autoritatii de reglementare in comunicatii, a estimat de asemenea ca abia in acest an criza va fi resimtita puternic de companiile telecom, dupa ce anul trecut piata a inregistrat o crestere de 7,2%, la 4,5 mld. euro. "Desi 2008 a fost anul in care au aparut si in Romania primele semne ale crizei economice mondiale, toate sectoarele comunicatiilor au raportat cresteri consistente. Efectele actualului climat economic asupra comunicatiilor din Romania vor putea fi evaluate abia in toamna acestui an, cand vom avea datele referitoare la primul semestru. Ne asteptam la stagnari pe unele sectoare si poate chiar la scaderi, dar in mod sigur vom avea o crestere a penetrarii broadband."
RCS&RDS, unul dintre cei mai mari jucatori de pe pia