În colecţia de toamnă-iarnă 2009, siluetele create de Adelina Ivan sunt neobişnuite, pornind de la volumetrii la tăieturi riguroase, subliniate de alb şi negru, cu întreruperi de culoare, într-un amestec de baroc decorativ şi fantasmagorie futuristă.
Colecţia este o poveste clasică şi modernă în acelaşi timp, o colecţie-spectacol care balansează între opulenţă şi tăieturi simple şi care experimentează un alt tip de rafinament, unul foarte purtabil. Sursa de inspiraţie a designerului este reprezentată de Metropolis, distopia urbană din 1927 a lui Fritz Lang, un film cu accente expresioniste, dominat de iraţional şi exagerat.
Gofrajele de bumbac sunt intersectate de curgeri fluide de batist şi pattern-uri venite din pictura iconică, iar tăieturile convenţionale îşi pierd linia, devenind extra-volume. Este un joc de transparenţe şi texturi cromatice, cu intervenţii de cusături încreţite care gonflează sau lasă totul să curgă liber. Marcajele umerilor, ale bustului şi ale şoldurilor conduc la crearea unei siluete ultra-feminine.
Capul este acoperit de o cagulă stilizată, cu guler amplu, gofrat, iar feţele devin măşti inexpresive, cu valoare simbolică.
Adelina Ivan a absolvit Facultatea de Design la Academia de Artă Bucureşti şi a lansat, în urmă cu cinci ani, brandul ZASHA, o linie de pret-a-porter în serie mică şi care se adresează unui public tânăr, dinamic şi cu imaginaţie.
În colecţia de toamnă-iarnă 2009, siluetele create de Adelina Ivan sunt neobişnuite, pornind de la volumetrii la tăieturi riguroase, subliniate de alb şi negru, cu întreruperi de culoare, într-un amestec de baroc decorativ şi fantasmagorie futuristă.
Colecţia este o poveste clasică şi modernă în acelaşi timp, o colecţie-spectacol care balansează între opulenţă şi tăieturi simple şi care experimentează un alt tip de rafinament, unul