Regizorul Radu Alexandru Nica prezintă în această seară piesa lui Vişniec într-o cetate, în cadrul Festivalului Internaţional de Teatru de la Sibiu. El spune despre condiţiile din teatrele de la Chicago că sunt mai precare decât cele din România. Sursa: Veronica D. Niculescu Radu Alexandru Nica a montat “Caii la fereastră” (“Horses at the Window”), de Matei Vişniec, la Trap Door Theatre din Chicago, SUA. Spectacolul a fost foarte bine primit în Chicago, unde s-a jucat în martie şi aprilie, de trei ori pe săptămână. La Sibiu, în cadrul festivalului, se joacă în această seara, de la ora 21, într-un cadru mirific: la Cetatea Cisnădioara. “În America am lucrat în condiţii materiale mai precare decât am ocazia să o fac la Sibiu. Pentru mine, a fost o lecţie de viaţă. Ştiu că voi contraria pe multă lume spunând asta, însă în România teatrul este foarte bine sprijinit. Ne tot plângem, dar e fals, sunt extrem de mulţi bani care intră în teatru, mai ales pentru o ţară săracă, aşa cum este România”, a spus Radu Alexandru Nica. Moderatorul Octavian Saiu, venit din Noua Zeelandă în fiecare an pentru a coordona dialogurile festivalului, a confirmat şi el această situaţie, cu menţiunea că este vorba despre teatrele bugetare. “M-am reîntors la a face teatru cu o masă şi trei scaune, ca în facultate. Mi-am dat seama că nu trebuie pierdută atâta energie pentru a obţine bugete, ci trebuie să te concentrezi pe ceea ce este important: actorul”, a spus regizorul sibian.
Cetatea, drept decor
Radu Alexandru Nica a explicat alegerea locaţiei de la Sibiu, Cetatea Cisnădioara, prin scenografia minimală. „Erau câteva obiecte, nu avea sens să le transportăm. Aici este un spaţiu mai greu accesibil, dar superb. Am vrut un spaţiu care să trăiască, în sine”. Spectacolul “Caii la fereastră” a fost realizat la teatrul american Trap Door, fondat în 1994 şi calificat drept cel