O bucăţică din Micul Paris s-a mutat vineri, pentru câteva ore, în inima marelui Paris. Încadrată de cei doi mari sportivi - Ilie Năstase şi Nadia Comăneci -, Elena Udrea a mers în Capitala Franţei să le prezinte europenilor Romania, the land of choice.
Fără gropile din asfalt, preţurile exagerate şi cu monumentele neîngrijite, odată prelucrată într-un studio, România le-a părut francezilor o destinaţie care merită descoperită, într-un clip promovat de cunoscuţii sportivi. Dacă până acum, Elena Udrea s-a urcat pe cal, a făcut cârnaţi, a dansat şi a plâns de dragul turismului românesc, de data aceasta a pus mâna pe racheta de tenis, împotriva unui adversar redutabil: Ilie Năstase. Şi chiar dacă l-a confundat pe alocuri cu voleiul, aşa cum ea însăşi a recunoscut, tenisul i s-a părut “un sport frumos şi destul de uşor”.
Cum se înmulţesc turiştii văzând cu ochii
“Bună ziua, sunt Nadia Comăneci şi vă prezint România”- clipul a venit ca răspuns la întrebarea trecătorilor din faţa primăriei pariziene, curioşi să afle de unde răsărise terenul de tenis. Dacă mănăstirile din Bucovina, litoralul şi Carpaţii abia au stârnit interesul celor prezenţi, începerea jocului de tenis a mai animat atmosfera.
Trecătorii s-au înghesuit să obţină autografe de la cei doi sportivi şi să asiste la meciurile demonstrative din timpul după-amiezii, în timp ce, pe un ecran gi gant, rulau imagini de la semifinalele Roland Garros. Dacă nu ar fi existat flyerele şi mingiile de tenis cu România, francezii ar fi uitat repede că, prin evenimentul prezentat, autorităţile române voiau să-i invite în concediu la ei în ţară.
Entuziasmată de interesul spectatorilor, Elena Udrea s-a arătat convinsă de succesul acestei campanii, care a costat statul 88.000 de euro. “Dacă în urma evenimentelor de Paşte şi 1 Mai, numărul turiştilor a crescut cu 200