* sub îndrumarea profesorilor şi a poliţiştilor, copiii de la două instituţii de învăţământ din cartierele Radu Negru şi Chercea au învăţat cum să se comporte unul cu celălalt * proiectul "Şcoala non-violenţei" a avut ca scop prevenirea şi ameliorarea comportamentelor violente în rândul elevilor
În cadrul proiectului "Şcoala non-violenţei", elevii de la două şcoli din municipiu, situate în cartiere defavorizate, au învăţat să aibă un comportament civilizat unul faţă de celălalt şi să lase la o parte actele de violenţă.
Proiectul, iniţiat şi coordonat de directorul adjunct al Şcolii cu cls. I-VIII nr. 22 s-a derulat simultan şi la Şcoala "Aurel Vlaicu", în colaborare cu Inspectoratul de Poliţie Judeţean (IPJ) Brăila şi Centrul Judeţean de Asistenţă Psihopedagogică, având ca scop prevenirea şi ameliorarea comportamentelor violente în rândul elevilor de clasa a V-a din cele două şcoli. Miercuri, Şcoala cu cls. I-VIII nr. 22 a fost gazda ultimei întâlniri din cadrul proiectului derulat pe parcursul semestrului al II-lea al anului şcolar 2008-2009.
La întâlnire au participat Elena Matetovici, director adjunct al unităţii de învăţământ, profesorii diriginţi Melania Moroiu şi Otilia Teodoru şi elevii claselor a V-a A şi B, profesor mediator Cristina Bichescu, elevi sfătuitori din clasa a VII-a, ofiţer de prevenire Dida Petcu şi agent de proximitate Mocanu Gigi, din cadrul IPJ. Motivaţia proiectului se regăseşte în faptul că cele două şcoli implicate în proiect se află situate în zone defavorizate ale oraşului, cartierele Chercea şi Radu Negru, cartiere periferice unde tendinţa de violenţă este mai intensă, inclusiv în mediul şcolar. Elevii au participat la ore de dirigenţie suplimentare ce au avut ca temă managementului emoţiilor, sentimentelor şi comportamentelor, prevenirea şi medierea conflictelor, precum şi repararea comportamentelor care au stat la baza