Filmuletul pe care jurnalistii de la Academia Catavencu l-au realizat intr-un sediu PSD din sectorul 1 demonstreaza ca tehnica cumpararii voturilor se perfectioneaza odata cu trecerea timpului.
Desi nu a trecut mai mult de jumatate de an de la ultimele alegeri, cand prin sectorul 5 al Capitalei unii membri PSD alergau cu banii dupa votanti, metodele de a cumpara optiunile politice ale potentialilor votanti, foarte putini si acestia ce-i drept, s-au perfectionat considerabil.
Exista personajul principal al filmului, acel membru PSD cu tricou rosu care ofera zambind bani studentelor (pe care le considera sefele unor mini-grupuri de votanti) pentru a "indruma" si a "ghida" cat mai multi romani spre "dreapta alegere".
Dreapta mai mult spre stanga, caci o stampila pocnita peste sigla PSD (musai cu poza de pe telefonul dat pe "silence", pentru a face frumos dovada votului) face 50 de RON. "Saru'mana pentru vot, saru'mana pentru bani!"
Cam asta este, pe scurt, ideea intelegerii pe care prezentantul PSD o pune la cale cu cele doua studente (jurnalistii Academia Catavencu, deghizati in ispite electorale).
Numai ca rafinamentul targului vine spre finalul discutiei filmate, cand PSD-istul recomanda, ba chiar ii avertizeaza pe noii apostoli ai propagarii votului acordat europarlamentarilor social democrati, sa NU care cumva sa stranga si sa umble in grupuri prea mari catre sectiile de votare. De ce nu? Pai, ii informeaza repede social democratul pe studenti: "astia s-au trezit sa dea acum o lege la modul ca umbla jandarmii care sa vegheze la buna desfasurare a votarii, iar daca te vad organizat intr-un grup de 40-50 de oameni se iau de tine, pe principiul ca 'unde va duceti voi asa sa votati in turma toti'? Iar voi trebuie sa AVETI GRIJA SA FITI DISCRETI!"
Discretia unei actiuni civice "onorabile"