Rand Sherif, executivul care conduce operatiunile de peste un miliard de euro ale distribuitorului de bunuri de larg consum Interbrands, spune ca increderea consumatorilor a inceput sa revina din trimestrul al doilea, dupa ce compania a raportat un declin de 35% al vanzarilor in primele trei luni, excluzand portofoliul de tigarete.
"Simtim ca incepe sa revina increderea consumatorilor in trimestrul al doilea, ceea ce se traduce prin atenuarea declinului pietei. Ramane insa de vazut ce se va intampla cu veniturile romanilor care muncesc in strainatate si cu agricultura in urmatoarele luni", a declarat Sherif. Semnalul dat de el este extrem de important, tinand cont de faptul ca distribuitorul simte pulsul economiei, in conditiile in care din portofoliul sau fac parte liderii de piata din productia de tigarete (BAT) sau P&G, cel mai mare jucator non alimentar.
El mai spune ca, in ciuda mentinerii unei impredictibilitati ridicate, nu vede motive de inrautatire a situatiei in trimestrul al treilea al anului, comparativ cu T1, in sectorul bunurilor de larg consum. In sectoare precum constructiile sau auto, prognozele companiilor sunt mai pesimiste: ce e mai rau nu a trecut, va veni in toamna. "Cel mai greu a fost pana acum in trimestrul intai, cand companiile au fost nevoite sa acopere cresterile mari de costuri generate de scumpirea creditelor si deprecierea leului fata de euro", explica managerul. Interbrands a avut o infuzie de capital de 3 mil. euro la inceputul anului, pentru a diminua valoarea creditelor.
Rand Sherif, executivul care conduce operatiunile de peste un miliard de euro ale distribuitorului de bunuri de larg consum Interbrands, spune ca increderea consumatorilor a inceput sa revina din trimestrul al doilea, dupa ce compania a raportat un declin de 35% al vanzarilor in primele trei luni, excluzand portofol