Cupa presei la îndemânare auto s-a transformat într-o cursă de raliuri. 20 de echipe reprezentând instituţiile mass-media locale au luat sâmbătă startul primei întreceri automobilistice dedicate acestei bresle. Grupul TESS, dealer Volkswagen şi Audi, a pus la bătaie volanul a două dintre modelele gamei de vârf - un Golf 6, respectiv A6 - pe un traseu marcat cu jaloane, în curtea reprezentanţei din Ghimbav.
Fum şi miros de ambreiaj
Cupa s-a desfăşurat după regulile Federaţiei Internaţionale de Automobilism (FIA). Fiecare echipă a fost formată din pilot şi copilot, fiecare schimbându-şi rolurile şi maşinile în cele două manşe disputate. Organizarea a fost una nemţească, echipamentele şi specialiştii folosiţi la cronometrarea şi asistarea piloţilor fiind aceleaşi ca cele din cursele de raliuri. „Piloţii” de pixuri, microfoane, aparate foto şi camere video nu s-au lăsat aşteptaţi la înscriere, tentaţi de gândul că vor călca pedala de acceleraţie a unor maşini de peste 20.000 de euro. Bineînţeles, maşinile au fost asigurate, astfel că nici măcar şoferii neîndemânatici nu au stat cu gândul că vor trebui să scoată bani din buzunare. Cursa a început cu o verificare a traseului la pas, apoi cu o recunoaştere din maşină. Deşi nici automobilele şi nici concurenţii nu erau unii „de raliu”, în scurt timp a început să iasă din cauciucuri fum, iar ambreiajele au început să se încingă.
Unii bărbaţi au condus mai prost decât femeile
Maşinile au rezistat cu brio la peste două ore de „îndemânare”. Jurnaliştii au respectat - cu mici excepţii - traseul, iar bordurile au rămas la locul lor. Deşi motoarele au mai murit din când în când, jaloanele au fost singurele victime ale piloţilor care au confundat îndemânarea cu viteza şi şofatul sportiv. Deşi reprezentantele sexului frumos au fost mult mai puţine, cursa a demonstrat că nu toţi bărbaţii sunt bu