Seat Exeo, noua limuzina sport de clasa medie, este fabricata pe platforma tehnica a fostei generatii Audi A4, in Spania, la Martorell, langa Barcelona. Capacitatea maxima de productie este de pana la 450 de unitati Seat Exeo pe zi.
La prima vedere se observa ca nu s-au operat modificari radicale la caroserie si in interior, Exeo te duce imediat cu gandul la vechea generatie Audi A4.
Am condus circa 600 de kilometri un Seat Exeo oferit de importatorul marcii pe plan local, Porsche Romania. Masina a apartinut distribuitorului marcii Seat in Bucuresti, compania Alto Syncro.
Estimarile pentru vanzari in Romania sunt de 100 de unitati Exeo anul acesta, motorizarile de volum vor fi 1,8 litri benzina 150 CP si un diesel de 120 CP care apare in septembrie.
Modelul testat avea o motorizare diesel de 2,0 litri 170 CP si transmisie manuala in 6 trepte. Pretul de pornire pentru cel mai puternic diesel de pe Exeo este de 25.118 euro cu TVA, echiparea Style sau Sport.
Motorizarea diesel cu injectie directa Common rail de 170 CP a inregistrat pe autostrada un consum de 6,3 litri la o viteza de 140 km/h.
Exeo de 170 CP diesel atinge 100 km/h in 8,4 secunde, viteza maxima fiind de 229 km/h.
Modelul are suspensie sport, raspunde foarte bine la orice comanda, este foarte sigura, chiar si in curbe la peste 100 km/h. Este bine izolata, motorul este silentios.
Echiparea standard a lui Exeo, Reference, cuprinde o dotare generoasa in materie de siguranta activa, ABS, TCS, EBA, ESP si pasiva 7 airbag-uri.
In dotarea standard, modelul are sistem Climatronic cu 2 zone de reglare a temperaturii, senzor pentru controlul presiunii in pneuri, computer de bord, 4 geamuri actionate electric, cd MP3, conexiuni USB si pentru iPod.
Reglarea pe inaltime a scaunului soferului este inclusa la toate versiunile modelului SEAT Exeo in lista dotarilor