În plină criză economică, românii sunt din ce în ce mai atenţi la gestionarea bugetului de vacanţă. Cu toate acestea, nu par să se resemneze şi să renunţe la concediile peste graniţă. Cei mai mulţi aleg ca principale destinaţii Grecia, Turcia sau Bulgaria, chiar dacă optează pentru oferte mai ieftine, în medie, cu până la 25% faţă de vara trecută. „Există o schimbare clară a comportamentului de cumpărare a unei vacanţe, însă consumatorii continuă să rămâ
În plină criză economică, românii sunt din ce în ce mai atenţi la gestionarea bugetului de vacanţă. Cu toate acestea, nu par să se resemneze şi să renunţe la concediile peste graniţă. Cei mai mulţi aleg ca principale destinaţii Grecia, Turcia sau Bulgaria, chiar dacă optează pentru oferte mai ieftine, în medie, cu până la 25% faţă de vara trecută.
„Există o schimbare clară a comportamentului de cumpărare a unei vacanţe, însă consumatorii continuă să rămână optimişti", susţine Cristina Irimia, Directorul de Marketing al tour-operatorului J’Info Tours. În ciuda situaţiei dificile din economie şi a zvonurilor tot mai negre despre recesiune, vacanţele rămân pe lista românilor. „Este drept că în acest an pachetele de servicii charter sunt apreciate ca fiind cele mai potrivite, fiind foarte eficiente ca raport cost-valoarea primită”, subliniază Cristina Irimia.
Lucia Morariu, director general al agenţiei Eximtur, susţine, de asemenea, că în ultima vreme, comparativ cu anii trecuţi, clienţii agenţiilor de turism manifestă tot mai multă prudenţă şi maximă grijă în alegerea ofertei, iar majoritatea românilor caută ofertele speciale, cu reduceri.
Aceeaşi părere o împărtăşeşte şi Traian Bădulescu, consilierul de presă al Asociaţiei Naţionale a Agenţiilor de Turism (ANAT), care afirmă că bugetele de vacanţă ale românilor au scăzut de la începutul crizei. „Românii sunt mai atenţi la raportul calitate-pr