Chiar dacă, în România, creditele sunt scumpe, IMM-urile dau faliment în lanţ, iar şomajul este în floare, mai sunt afaceri care merg bine, cât şi segmente de piaţă încă neexploatate. Francizele, distribuţia, consultanţa şi IT-ul sunt doar câteva domenii unde îţi poţi deschide o afacere cu cel mult 10.000 de euro. Florin Pogonaru, preşedintele Asociaţiei Oamenilor de Afaceri din România (AOAR), consideră că printre cele mai bune afaceri care se pot face, pe fond d
Chiar dacă, în România, creditele sunt scumpe, IMM-urile dau faliment în lanţ, iar şomajul este în floare, mai sunt afaceri care merg bine, cât şi segmente de piaţă încă neexploatate. Francizele, distribuţia, consultanţa şi IT-ul sunt doar câteva domenii unde îţi poţi deschide o afacere cu cel mult 10.000 de euro.
Florin Pogonaru, preşedintele Asociaţiei Oamenilor de Afaceri din România (AOAR), consideră că printre cele mai bune afaceri care se pot face, pe fond de criză, cu 10.000 de euro, sunt francizele şi distribuţia. Astfel, una dintre cele mai interesante investiţii este, în acest moment, o franciză de training, in contextul în care sunt fonduri europene destinate acestui gen de business.
Un alt business profitabil pe timp de criză este reprezentat de firmele specializate în recuperarea creanţelor. „După o explozie a creditelor, acordate uneori necontrolat, ne aşteptăm în perioada următoare la întârzieri ale plăţilor. Prin urmare, firmele specializate în recuperarea creanţelor vor avea un volum de muncă consistent”, a explicat Ionuţ Maftei, senior consultant la Ensight Management.
Maftei mai spune că şi domeniul consultanţei va avea de câştigat, în special acel segment care se ocupă cu analiza şi optimizarea financiară a companiilor. În ceea ce priveşte finanţarea, investiţiile în servicii (contabilitate, f