Lovite de criza, companiile aeriene din intreaga lume apeleaza la cele mai inventive metode de a mai economisi un ban. Cine are de pierdut? Evident, calatorul. De exemplu, compania low-cost L’Avion, cunoscuta pentru ruta Paris-New York s-a gandit sa alimenteze cu mai putina apa menajera toaletele din aeronave, ceea ce inseamna o masa a incarcaturii cu 240 de tone mai mica pe an si astfel economii din doua parti: mai putini bani pe apa, mai putin carburant consumat, cu un avion mai
Lovite de criza, companiile aeriene din intreaga lume apeleaza la cele mai inventive metode de a mai economisi un ban. Cine are de pierdut? Evident, calatorul. De exemplu, compania low-cost L’Avion, cunoscuta pentru ruta Paris-New York s-a gandit sa alimenteze cu mai putina apa menajera toaletele din aeronave, ceea ce inseamna o masa a incarcaturii cu 240 de tone mai mica pe an si astfel economii din doua parti: mai putini bani pe apa, mai putin carburant consumat, cu un avion mai usor. EasyJet a descoperit ca hartia igienica din doua straturi este (ati ghicit!) mai scumpa decat cea cu un singur strat si a trecut imediat la masuri. Dintr-un foc, aparatul de zbor cantareste cu 7 kilograme mai putin si economiseste 60 de tone de kerosen pe an. Industria sta prost. Cat de prost? In 2008, transportul aerian a intrat in cea mai neagra perioada din ultimii 15 ani. In ianuarie si iulie 2008, petrolul scump si nu numai a pus capat unui numar de 35 de linii aeriene, in lume. Totul trebuie regandit. Lufthansa a redus costuri substantial cu hartia de tiparit si cu kerosenul, intrucat a transferat toata documentatia pilotilor pe suport electronic. Nu radeti, documentatia (harti, diagrame, proceduri) poate cantari intre 20 si 40 de kilograme. Altfel spus, 4 milioane de euro economisite. Carucioare din metal pentru transportul de bauturi si alimente? Adio! Modelul din plastic de la EasyJet este c