Segmentele mici de piata sau nisele raman si in conditii de criza cele mai dinamice si devin miza principala a distribuitorilor pentru imbunatatirea profitabilitatii, spune Rand Sherif, CEO-ul Interbrands, cea mai mare companie de distributie a bunurilor de larg consum.
"Piata bunurilor de larg consum transmite semnale diferite, fiecare segment reactioneaza diferit la criza. In volum, segmentul tigarilor a scazut cu cateva procente in T1, sub 10%. Sunt segmente care inregistreaza cresteri robuste - condimentele, produsele pentru bebelusi -, in timp ce produsele de stricta necesitate, precum samponul, aparatele de ras, isi continua trendul ascendent", spune Sherif.
Distribuitorul a avut in primul trimestru al anului un declin de 35% al vanzarilor in lei exluzand tigaretele, comparativ cu T1 din 2008. Incluzand tigarile (BAT), vanzarile de produse distribuite de Interbrands s-au majorat cu 10% in intervalul mentionat, datorita cresterii accizelor la tutun.
In ciuda declinului vanzarilor, profitul operational - EBITDA a inregistrat o crestere importanta in primele patru luni ale anului, ajungand la 6,5 mil. lei, fata de valoarea de 0,5 mil. lei din perioada similara din 2008. In acelasi interval, compania si-a eliminat pierderile: in T1 a raportat un profit brut de 2,1 mil. lei, dupa ce in trimestrul intai din 2008 inregistrase o pierdere de 4,2 mil. lei.
"Imbunatatirea profitabilitatii este efectul masurilor luate la nivelul managementului capitalului de lucru: am redus valoarea datoriilor catre banci, am diminuat creditele acordate comerciantilor. In ceea ce priveste EBITDA, avansul s-a datorat cresterii marjelor si masurilor de eficientizare a operatiunilor", explica CEO-ul Interbrands.
Intra pe segmente mici de piata
In acest an, Interbrands vizeaza in principal extinderea portofoliului de produse distribuite. Dupa ce la fin