Producătorii de cosmetice încearcă să prindă în sticluţe arome care să invoce copilăria, activităţile sportive sau mirosul electronic de computer. Sursa: NorthFoto
Pentru cei mai puţin norocoşi în ceea ce priveşte timpul liber, producătorii de parfumuri au sărit în ajutor cu idei noi, moderne. Ei au „capturat” mirosurile esenţiale ale principalelor activităţi ale băr baţi lor, pe care aceştia îşi doresc să le des făşoare în aer liber, aşa încât cei care stau tot timpul la birou să simtă mirosul re vigorant al unei activităţi care le face plăcere.
Astfel, cercetătorii au extras mirosurile specifice ale cabinelor iahturilor care colindă oceanul, ale pavilioanelor de cricket sau ale cabinelor de probă, în ideea de a trimite cu gândul la momentele plă cute, cum ar fi plimbările pe apă, spor turile cu mingea sau chiar cumpărăturile.
Esenţă de emoţii pozitive
„Suntem în căutarea unor miresme noi, moderne, care nu au mai fost folosite niciodată până acum, dar care se pot asocia foarte bine cu majoritatea acti vită ţilor pe care oamenii le des făşoară în mod frecvent”, a declarat Will Andrews, cercetător în materie de parfumuri pentru Procter & Gamble, care realizează şi par fumurile pentru Hugo Boss, Dolce & Gabbana şi Lacoste.
Dorinţa lui nu este să recreeze mirosul îmbietor al unui pavilion de cricket sau al unei cabine de iaht, ci să găsească „elemente” ale aromelor prezente în astfel de locuri, care evo că emoţii pozitive asociate cu acti vităţi sportive şi care, la rândul lor, pot fi folosite în combinaţie cu alte arome care să dea noi parfumuri.
Dezavantajul amintirilor la flacon: sunt învechite
Puterea mirosului de a evoca memorii şi asocieri ar putea crea însă probleme producătorilor de parfumuri, pentru că mirosurile pot fi asociate cu trecutul, ceea ce poate face ca omul ca