Anchetatorii vor să afle dacă aceste instrumente au transmis piloţilor date eronate. Compania Air France primise recomandarea de a înlocui acest tip de senzori din septembrie 2007. Până acum, nu a reuşit să facă acest lucru asupra tuturor aeronavelor A330. Mai citeşte şi:
Cadavre şi resturi ale avionul Airbus A330 au fost găsite în Atlantic
Avionul dispărut în Atlantic a trimis 24 de mesaje automate de anomalie în mai puţin de cinci minute
Rămăşiţele descoperite în apele Atlanticului nu aparţin avionului dispărut
Avionul Air France nu a explodat înainte de a se prăbuşi - ministru brazilian
Morţii din Atlantic, căutaţi cu roboţi submarini
VIDEO Brazilia confirmă găsirea avionului Air France. Nu sunt supravieţuitori
Destinul frânt al unei fete de nota 10
OMM: Condiţiile meteo, rareori cauza unică a accidentelor aviatice
Zece pasageri de la bordul avionului dispărut câştigaseră la un concurs excursia în Brazilia
Agenţia franceză care investighează dezastrul zborului 447 a precizat că instrumentele respective nu au fost înlocuite pe aeronava care s-a prăbuşit la începutul săptămânii trecute în Oceanul Atlantic.
Air France susţine că a început să înlocuiască senzorii de viteză pe modelul Airbus 330 la 27 aprilie, când a devenit disponibilă o variantă îmbunătăţită. Oficiali din Aviaţie au declarat că ancheta se concentrează în prezent asupra posibilităţii ca aceste instrumente externe să se fi blocat, determinând computerul de bord să stabilească o viteză prea mare sau prea mică, ceea ce s-ar putea dovedi fatal în condiţii de turbulenţe severe.
Piloţii, „păcăliţi“ de aparatură ?
O eventuală legătură între aceste probleme de măsurare a vitezei şi catastrofă nu a fost stabilită încă, iar cauzele prăbuşirii nu au fost explicate deocamdată.
@N_P