"As minti daca as spune ca la inceput am avut o strategie foarte clara. Singurul lucru clar era ca nu voiam sa pierd bani, ci sa castig, dar asta nu poate tine loc de strategie." Asa explica Ovidiu Tender inceputurile sale in business.
"Oricum, nici vremurile destul de tulburi nu-ti lasau loc sa te gandesti pe termen foarte lung. Existau investitii straine putine, o cultura manageriala primitiva si o reticenta paguboasa in ceea ce priveste initiativele private. Ulterior, spre sfarsitul anilor '90, lucrurile au inceput sa se schimbe, prin inceperea programelor mai ample de privatizare. Atunci ca si acum am avut o idee foarte limpede: aceea de a prelua societati cu dificultati si de a le rentabiliza in cel mai scurt timp posibil", spune Tender.
Dupa mici afaceri care l-au lansat in businessul local si regional, omul de afaceri a ajuns in cei 20 de ani de capitalism ai Romaniei sa controleze un holding la care lucreaza 10.000 de oameni si care invarte anual afaceri de 250 de milioane de dolari.
"Am terminat Facultatea de Mine din Petrosani, dar nu am profesat niciodata ca inginer in domeniu. Norocul m-a purtat catre o industrie care nu avea nicio legatura cu ce facusem inainte, asa ca am ajuns seful unui restaurant - unitate de alimentatie publica, cum se numeau pe atunci. Am invatat destul de multe acolo, mai ales lucruri legate de relatia cu oamenii. Era si un alt tip de sistem, alte atitudini de consum, dar oricum mi-a prins bine. A fost foarte interesant", isi aminteste Tender.
Banii cu care a plecat la drum au fost economiile personale acumulate in perioada comunista, care oferea putine alternative de consum.
"Economiile personale si lipsa alternativelor de investitii sau consum din timpul regimului trecut au fost decisive in a-mi putea alcatui un capital prin care sa pot incepe o afacere."
Lansarea propriu-zisa in afaceri