Piata de recrutare este blocata, candidatii sunt mai multi si mai buni, companiile pot face angajari pe salarii mai mici, indiferent de tipul de specialisti cautat. Acestea sunt cateva dintre "miturile" care circula de cateva luni pe piata muncii. Desi niciun domeniu de activitate nu a ramas neafectat de criza, astfel de adevaruri ultime nu sunt 100% adevarate.
"Exista perceptia gresita ca numai segmente precum banking sau automotive au fost afectate de criza. Din pacate, nu prea au mai ramas segmente care sa nu fie deloc afectate de criza. Multi cred ca este doar un fenomen mediatic. Spre exemplu, mai recent, si in FMCG a inceput sa se simta efectele crizei. De asemenea, avem semnale ca in IT&C s-ar putea inrautati lucrurile", explica Alexandra Floricel, consultant in cadrul diviziei de sales&marketing a companiei de recrutare CVO Recruitment Romania.
Cu toate acestea, exista si lucruri care nu sunt adevarate. Unul dintre ele este faptul ca piata de recrutare este blocata total, iar o dovada in acest sens este chiar faptul ca pe site-urile de recrutare inca mai sunt deschise pozitii. Nu se mai fac angajari de volum, insa companiile mai fac angajari punctuale sau pe pozitii foarte specializate si, cel mai des, inlocuiri.
"Este adevarat ca unele companii posteaza pozitii libere doar ca o metoda de a strange CV-uri sau pentru a-si mentine o imagine puternica, insa acest lucru nu este adevarat in totalitate. Daca ar fi asa, atunci situatia ar fi chiar problematica", este de parere Floricel. Ea explica faptul ca exista si situatii in care companiile posteaza anunturi in speranta ca bugetele vor fi deblocate si ca se vor putea face angajari.
Un alt "mit" al crizei este faptul ca in toate departamentele au fost reduse costurile. In realitate, exista numai anumite departamente unde scad bugetele, mai ales cele de marketing sau resurse uman