Dragos Stanca vine cu o bomba oarecum previzibila: ziarele locale ale lui Adrian Sarbu se inchid. Cum si de ce poate fi o bomba previzibila? Motivul tine de criza si de dinamica relatiei dintre Adrian Sarbu si CME, compania la care cunoscutul proprietar de media roman a devenit de cateva luni COO, adica numarul unu executiv.
Publimedia, compania pe care Adrian Sarbu isi deruleaza majoritatea operatiunilor de presa scrisa (cu excepţia “Gandul”, care e editat de Crucisatorul SRL), este, conform mai multor voci din interiorul companiei, o afacere construita pentru exit. Cu alte cuvinte, Adrian Sarbu a construit o cota de piaţa si o reputaţie pentru a primi bani pentru el insusi si pentru dezvoltarea afacerii de la un investitor strain, puternic. CME, partenerul lui Adrian Sarbu, a fost puternic afectat de criza, ca si alte mari companii de media, si recent a vandut 31% din companie catre gigantul Time-Warner. In situatia data, e putin probabil ca business-ul fondat de Ronald Lauder si condus azi de Sarbu ar mai putea fi interesat de investiţii masive in Romania.
Conform BRAT.ro, localele lui Adrian Sarbu insemnau Banateanul, Bihoreanul, Clujeanul, Hunedoreanul, Ieseanul si Sibianul. Stirea e mai trista pentru angajatii acestor publicatii (si pentru presa locala din Romania in general) decat pentru editor, fiindca acesta nu face decat sa se ajusteze firesc la criza. Daca vreti, Adrian Sarbu isi face un fel de operatie de apendicita necesara, mai curand decat cine stie ce fel de chirurgie majora si spectaculoasa. Pentru el, e vorba cel mult de un semi-esec, fiindca daca n-ar fi aparut criza, probabil ca intreaga poveste s-ar fi copt incet si ar fi ajuns la rentabilitate. Faptul ca una din cele trei retele de presa locala din Romania dispare pur si simplu spune in schimb multe despre potenţialul unei prese independente locale sau regionale. Stim ca mi