Un concurs de finanţări a scos la iveală spiritul antreprenorial şi de caritate al unor elevi clujeni. Reprezentanţii Fundaţiei Comunitare Cluj au premiat astăzi, în Parcul Mare, elevii implicaţi în programul Youth Bank, aflat la cea de-a treia ediţie anuală. Coordonatorul, Adina Ana Cristea, ne-a declarat că au fost onorate doar jumătate din solicitări. Elevii au avut la dispoziţie bugete de până la 3.000 de lei, obţinuţi prin sponsorizări sau vânzări de felicitări de sărbători. Programul Youth Bank a pornit de circa 10 ani din Irlanda, având ulterior o extindere mondială. Sunt finanţate proiectele originale, care au impact în comunitate şi un raport bun între cost şi beneficii.
Investigaţii privind absenteismul la vot
Fantezia elevilor a fost peste aşteptări. O selecţionată de la liceele „Emil Racoviţă”, „Gheorghe Şincai”, „Victor Babeş”, „George Coşbuc”, „George Bariţiu” şi „Lucian Blaga” a reacţionat la prezenţa scăzută la urne, la ultimele alegeri din Cluj. Ei au solicitat fonduri pentru a milita în şcoli împotriva absenteismului, prezentând efectele negative pe termen lung ale acestui fenomen.
„Am distribuit fluturaşi, am efectuat un sondaj de opinie şi am realizat un spot video, pe care l-am prezentat în mai multe şcoli, cu interviuri reale realizate pe stradă”, ne-a declarat Adela Cosma. Elevii au descoperit şi motivele care îi ţin departe pe români de urnele de vot. „Nu au încredere în candidaţi, pe care-i cred la fel de mincinoşi”, a explicat Cosma.
În finalul proiectului, elevii i-au invitat pe reprezentanţii mai multor licee la un concurs, să interpreteze rolul unui candidat la funcţia de primar şi să rezolve probleme reale din oraş, cartier şi şcoală. „Încercăm să-i convingem să voteze, pentru că este în interesul lor”, ne-a mai spus Cosma.
Consumaţi universităţi clujene
Nem