Deşi climatul economic nu este unul favorabil, segmentul pardoselii din lemn de calitate superioară nu suferă de lipsă de cerere. În acest an, vânzările de parchet au scăzut cu procentaje între 10 şi 30%. Vânzările pe segmentul de lux au înregistrat însă creşteri semnificative. Gama medie a ofertei de pe piaţa locală de parchet este în diminuare de la începutul acestui an, scăderile fiind de aproximativ 20%.
„Un lucru este clar: segmentul de parchet high quality nu suferă în niciun fel, nu a înregistrat scăderi deloc şi nici nu va suferi scăderi, pentru că acesta este adresat segmentului de persoane care are lichidităţi în orice situaţie. Segmentul de calitate medie şi mică sunt cele care suferă încă de la finele anului trecut”, declară Alexandru Bobeică, director executiv al firmei Ecolemn.
De la începutul acestui an vânzările de parchet, excluzând clasa A, au suferit scăderi de peste 25%, potrivit lui Bobeică. „Anul trecut salvarea a venit din contractele deja încheiate, iar scăderea nu a avut un impact semnnificativ asupra jucătorilor de profil, inclusiv pentru Ecolemn”, susţine Alexandru Bobeică.
Deşi scăderile se simţeau încă din ultimul trimestru al lui 2008, businessul de parchet al anului trecut s-a încheiat în mare parte cu rezultate pozitive.
Prognoze pesimiste pentru 2010
„Începând din ultimul trimestru al anului trecut, când România a început să resimtă criza economică, repercursiunile asupra activităţii de profil în ultimul trimestru au fost foarte sensibile, consumatorul român a continuat să-şi amenajeze spaţiile de locuit indiferent de ceea ce se preconiza pentru anul 2009”, a declarat Annamaria Anton-Bakó, director marketing al distribuitorului de parchet Proges. Pentru alţi actori din piaţă însă, rezultatele bune au venit în urma contractelor deja încheiate.
„Cred c