O notă internă a Air France, din noiembrie 2008, demonstrează că au fost semnalate în trecut incidente legate de instrumentele de măsurare a vitezei pe avioanele Airbus A330-340. Un pilot al companiei a declarat pentru AFP că această notă "arată că Air France cunoştea din noiembrie 2008 problemele care par să explice catastrofa zborului AF 447". Citiţi şi
„O mare de resturi“ în urma zborului fatal
Şaptesprezece cadavre au fost recuperate în urma prăbuşirii avionului Air France
Avionul dispărut în Atlantic a trimis 24 de mesaje automate de anomalie în mai puţin de cinci minute
VIDEO Brazilia confirmă găsirea avionului Air France. Nu sunt supravieţuitori
Destinul frânt al unei fete de nota 10
Nota de două pagini, din 6 noiembrie 2008, arată că un număr "semnificativ" de incidente legate de "anomalii anemometrice", adică la sondele Pitot care permit controlarea vitezei avionului, au survenit "în croaziere pe aeronavele noastre A330-340".
Documentul intern pomeneşte despre pierderi de indicaţii de viteză şi despre mai multe alerte care au rezultat şi descrie apoi anomaliile constatate: indicaţii de viteză eronate, viteze diferite indicate pe ecranele comandantului de bord şi cele ale copilotului, deconectarea pilotului automat. Incidentele menţionate au avut loc în condiţii de "turbulenţe".
În urma acestor incidente, au fost redactate şase rapoarte de securitate.
Biroul de anchete şi analize (BEA), însărcinat cu situaţia avionului dispărut în noaptea de 31 mai spre 1 iunie deasupra Atlanticului, a comunicat vineri existenţa unei "incoerenţe a vitezelor măsurate" de aceste sonde.
A doua zi, compania Air France a anunţat că a observat, începând din mai 2008, "incidente legate de pierderi de informaţii anemometrice în zborurile de croazieră pe A340 şi A330".