In perioada de boom economic inregistrata in 2007 si la inceputul anului 2008, pentru un proaspat absolvent sau chiar pentru studentii in an terminal, gasirea unui loc de munca dupa efectuarea unui stagiu de training la respectiva companie era un eveniment firesc. Acum, dupa trei trimestre de turbulente economice, trainingurile propuse de companii nu mai aduc cu usurinta un job pentru studenti.
“Stiu persoane care, in anii trecuti, au aplicat pentru un internship si, ulterior, au fost remarcati si ofertati sa lucreze acolo. Insa, anul acesta, din cauza crizei despre care se tot vorbeste, nu cred ca voi reusi sa ma fac remarcata atat de repede. E competitie puternica pe locuri putine”, spune Eliza Pahontu, studenta in an terminal la Academia de Studii Economice (ASE), prezenta la un eveniment de promovare a programelor de internship.
Sesiunile de internship oferite de companii presupun prezenta studentului pe o perioada determinata, in regim full-time. In acest timp studentul va acumula informatii de baza despre activitatea, portofoliul si proiectele companiei si va incerca sa inteleaga cultura organizationala a acesteia. Pe parcursul perioadei de pregatire, compania va decide daca va remunera sau nu studentul.
Dupa ce in anul 2008 universitatile romanesti au scos pe piata doua generatii de absolventi, in urmatoarea luna un nou val de licentiati va incepe sa bombardeze specialistii in resurse umane cu CV-uri, sperand sa-si gaseasca un post remunerat, spun ei, decent. Pana la gasirea unei slujbe insa, cel mai sigur pas este angajarea intr-un program de internship de trei luni, care, in majoritatea cazurilor, este remunerat.
Situatia economica actuala restrange posibilitatea companiilor de a crea noi posturi, la nivel entry, insa aceasta tendinta nu se va mentine pe o perioada lunga de timp. In aceste conditii, devine necesar si chiar profitabi