Incepand cu ianuarie, criza a lovit "dur" vanzarile din retailul GSM. Compania preluata anul trecut de Vodafone nu va ezita sa inchida sau sa-si mute magazinele pentru a reduce costul cu chiriile.
Proton Tehnologies, retailer GSM cu o retea nationala de 75 de magazine detinut de Vodafone Romania, are ca obiectiv reducerea cu 30% a costurilor cu chiriile pana la finele lunii iulie, in contextul in care criza a afectat "dur" incepand cu luna ianuarie vanzarile de pe piata iar toate companiile isi restrang cheltuielile.
"Am fost pionieri in acest domeniu, incepand renegocierile de la mijlocul lunii ianuarie 2009 si obtinand in prima luna a anului o reducere pe total firma de circa 10%. Alternativa la renegocierea chiriei este inchiderea magazinelor neperformante, iar inchiderea magazinelor este cea mai proasta alternativa pentru ca toata lumea are de pierdut, si Proton si proprietarii spatiului, dar mai ales angajatii si clientii", a declarat pentru ZF Gabriel Sandu, director general si actionar minoritar al companiei. El spune ca obiectivul urmarit este reducerea costurilor cu chiriile cu 30% fata de finele anului trecut.
"Am sperante ca vom reusi sa optimizam aceste costuri asa cum am reusit in unele cazuri reduceri de pana la 35% si estimam ca pana la sfarsitul lunii iulie vom ajunge la o scadere cu 30% a cheltuielilor cu chiriile fata de nivelul inregistrat in decembrie 2008."
Sandu este de parere ca nivelul chiriilor ar trebui sa scada chiar si mai abrupt, asa cum s-a intamplat dupa criza care a lovit Romania in anii '30.
"Studiile facute arata ca nivelul chiriilor in 1933 in Romania era de 50% fata de nivelul din 1929, si ma astept ca aceasta criza sa evolueze dupa acelasi tipar, pentru ca la un studiu atent se pot identifica multe fundamente economice similare."
Sandu spune ca in retailul GSM criza a "venit" abia in prima