Domo, unul dintre primii trei retaileri de electrocasnice de pe piata romaneasca, a preluat luna trecuta reteaua de noua magazine Electro World din Ungaria, cu o suprafata medie de vanzare de 5.000 mp, intr-o tranzactie de cateva milioane de euro.
Astfel, pentru compania romaneasca controlata de fondul de investitii Equest Investments Balkans criza a adus acum o oportunitate: preluarea Electro World, intr-o tranzactie despre care "s-a spus ca am platit un euro, dar totalul investitiei este de cateva milioane de euro", declara Lorand Szarvadi, directorul general al Domo, care insa nu da o cifra exacta. El precizeaza totusi ca a fost vorba de o "tranzactie mai complicata, care a implicat renegocierea chiriilor pentru spatii, plati compensatorii si garantii in conturi escrow".
Spatiile preluate de Domo au fost operate de retailerul britanic Dixons (concurent al gigantului MediaMarkt, divizia de electroretail a grupului german Metro), care a luat decizia strategica de a se retrage de pe pietele din regiune. In timp ce retailul local de produse electrocasnice se confruna cu scaderi de pana la 40% ale vanzarilor, Domo a decis sa se extinda pe o piata regionala, in conditiile in care mutarile similare ale unor companii romanesti se pot numara pe degete. Controlata de Cezar Rapotan, Arabesque, a cum-parat firme concurente in Ucraina si Moldova.
Tot in zona vecina granitelor tarii si-a extins afacerea si italianul Enrico Perini, care a dezvoltat grupul de firme Romstal.
Catre piete mai indepartate (Italia si Franta) s-a indreptat Jolidon, detinuta de Gabriel Cirlig.
Pentru anul in curs, previziunile Domo, retea cu 130 de magazine si peste 75.000 mp. de vanzare, indica o cifra de afaceri de 230 de milioane de euro, in crestere cu 15% fata de rezultatele anului trecut, cifre care nu includ insa operatiunile de pe piata ungara.
Cititi mai