Euroins (fosta Asitrans), companie a grupului bulgar Eurohold, a intrat in top zece pe piata asigurarilor in primul trimestru din acest an, dupa 15 ani de la infiintare, perioada in care a stat departe de liderii pietei, fiind o companie de talie mica, iar apoi medie.
Dupa primul trimestru, compania s-a clasat pe locul sapte in piata asigurarilor generale, datorita vanzarilor foarte mari de asigurari auto RCA (raspundere civila obligatorie). Primele brute subscrise de Euroins in aceasta perioada au fost de circa 130 de milioane de lei (30,5 milioane de euro), in crestere cu 267% comparativ cu primele trei luni din 2008. Circa 90% din aceasta suma sunt venituri din asigurari auto, Euroins ocupand dupa primele trei luni primul loc pe piata RCA, depasind astfel Omniasig, Asirom si Allianz-Tiriac, asiguratori care sunt de ani buni in fruntea acestei piete. Pe toata piata de asigurari, generale plus viata, Euroins, care vinde numai asigurari generale, ocupa pozitia a opta. Cum a reusit asiguratorul sa intre in top zece?
"Am avut tarife foarte bune si relatii bune cu brokerii, asa am ajuns in top zece pe piata si pe primul loc pe RCA. La sfarsitul anului tercut deja ocupam locul 11 pe asigurari generale", explica Andrei Gluvacov, directorul general interimar al Euroins.
Inca la inceputul anului trecut reprezentantii companiei au vorbit despre faptul ca obiectivul lor pentru 2009 este sa ajunga in top zece.
Trece pe profit in 2010
"Sigur ca acesta a fost scopul nostru, dar am vandut chiar mai mult decat ne-am propus. In a doua parte a anului vrem sa mergem mai mult pe asigurari non-auto, vom avea mai multe lansari de produse. Portofoliul de clienti RCA este volatil, in momentul in care nu mai ai un pret foarte bun clientii pleaca la alte companii", afirma Gluvacov.
Desi aduc foarte mult business, asigurarile auto Casco si RCA generea