Doua treimi din companii nu cunosc faptul ca vor putea sa-si foloseasca numele in locul extensiilor de domeniu, de tipul .com, .org sau .net, cand domeniile de Internet vor fi liberalizate anul viitor, potrivit unui sondaj.
Schimbarea le va permite unor companii precum Nike sau Microsoft sa-si controleze mai bine domeniul de Internet si sa-si exploateze brandurile, relateaza Reuters.
"De exemplu, daca vor folosi .nike, vor putea crea site-uri pentru anumite branduri, precum "running.nike" sau "runlondon.nike", a declarat Joe White, director de operatiuni a domeniului Gandi.net.
Companiile mari vor putea incepe sa-si inregistreze site-urile ce folosesc numele drept extensie de la inceputul anului viitor, insa majoritatea nu sunt prea interesate de acest aspect.
"In general, companiile habar nu au de aceasta schimbare. Nici firmele, nici consumatorii nu au aflat, inca, de acest lucru", a spus White.
Pentru a-si schimba extensia site-ului cu propriul nume, companiile trebuie sa plateasca 185.000 de dolari, lucru care va limita aplicatiile doar la cele mai mari corporatii. In primul trimestru din anul viitor, analistii se asteapta ca intre 300 - 500 de companii sa faca schimbarea.
Firmele mai mici vor avea posibilitatea folosirii unor extensii care sa se potriveasca domeniului de afaceri sau orasului in care isi au sediul (".londra", ".paris").
Doua treimi din companii nu cunosc faptul ca vor putea sa-si foloseasca numele in locul extensiilor de domeniu, de tipul .com, .org sau .net, cand domeniile de Internet vor fi liberalizate anul viitor, potrivit unui sondaj.
Schimbarea le va permite unor companii precum Nike sau Microsoft sa-si controleze mai bine domeniul de Internet si sa-si exploateze brandurile, relateaza Reuters.
"De exemplu, daca vor folosi .nike,