Curtea Suprema din Statele Unite amana pentru moment realizarea planului Chrysler de a se proteja in spatele legii falimentului, in alianta cu producatorul auto italian Fiat.
Un judecator de la Curtea Suprema a semnat un ordin de amanare a acestui plan care este sustinut atat de guvernul american cat si de cel canadian, plan care ar permite Chrysler sa iasa din procesul de faliment ca o noua entitate, informeaza AFP.
Acest fapt va permite judecatorilor sa decida daca va avea loc o audiere completa a problemelor legale legate de falimentul Chrysler - intarziere care insa este considerata de conducerea Chrysler dar si de autoritatile guvernamentale ca putand periclita toata intelegerea cu Fiat.
Sursa amanarii a fost solicitarea catre Curtea Suprema a unui grup de fonduri de pensii din Indiana, care s-au opus preluarii Chrysler de catre Fiat.
Daca aceasta contestare nu ar fi avut loc, intelegerea intre cei doi producatori s-ar fi putut perfecta luni seara.
Grupul contestatar a argumentat ca aceasta vanzare este neconstitutionala deoare da prioritate micilor creditori in defavoarea marilor creditori.
Cele trei fonduri de pensii au declarat, de asemenea, ca Trezoreria Statelor Unite si-a depasit prerogativele acordate de Congresul american in cadrul programului TARP (Troubled Asset Relief Program), un program in valoare totala de 700 miliarde de dolari, menit sa salveze industria financiara.
Insa utilizarea acestor fonduri pentru salvarea Chrysler este improprie, argumenteaza reprezentantii celor trei fonduri de pensii si, ca urmare, Trezoreria a folosit impropriu banii contribuabililor.
Un reprezentant al guvernului american a raspuns acesto acuze aratand ca "singura alternativa in acest moment este lichidarea companiei" ceea ce ar fi la fel de pagubos pentru creditorii Chrysl