Daca in 2008 bugetul de training al companiei furnizoare de servicii IT Brinel era de 1.000 euro/persoana, anul acesta cifra este in usoara scadere pe fondul efectelor crizei financiare, dar si al calificarii superioare a potentialilor noi angajati, al caror numar pe piata fortei de munca a crescut in 2009.
„Bugetul de training este stabilit pentru urmatorii 2 ani, si pentru fiecare an in parte, este cu putin mai mic decat cel din 2008. Ne concentram in continuare pe training-urile si certificarile tehnice si vom mari numarul cursurilor care abordeaza asa-numitele „soft-skills”. Un procent mai mare a fost alocat pregatirii in zona de management pentru nivelele intermediare din conducere”, a declarat Marcel Borodi, general manager al Brinel. In acest moment, compania numara 150 de specialisti raspanditi in Bucuresti, Cluj, Timisoara, Oradea si Sibiu.
Desi in luna mai a anului curent Marcel Borodi estima o comprimare a cifrei de afaceri cu aproape 25%, acesta afirma ca planurile de angajare ale companiei nu au fost sistate. Posturile inca neocupate vizeaza sectorul software, cu competente specifice de web design, programare Java, programare in baze de date.
„Avem in plan sa crestem in continuare echipa de consultanta si servicii. Urmeaza sa deschidem un anumit numar de pozitii si in zona solutiilor de business si outsourcing”, subliniaza Borodi. Potrivit oficialului companiei de IT, salariile angajatilor nu au inregistrat scaderi cauzate de climatul economic. Totusi, diferenta de salariu intre un angajat din Capitala si unul din provincie ramane de 10-15%. „Exceptand pozitiile de specialitate, pe pozitiile generale salariile pot sa varieze in jos cu 10-15%, in contextul unui cost al existentei mai scazut decat in Capitala”, mentioneaza Borodi.
Fata de anul trecut, managerul sustine ca angajatii si-au pastrat intregul pachet de beneficii extr