Reprezentantii Henkel sustin ca in primele cinci luni din acest an au facut mai multe promotii decat in ultimii opt ani.
Henkel Romania, divizia locala a grupului german Henkel, estimeaza pentru acest an mentinerea vanzarilor diviziei de adezivi la nivelul anului trecut in lei, datorita numarului ridicat de promotii pe care le-a derulat de la inceputul anului pentru a stimula vanzarile, in conditiile in care volumul de lucrari in constructii este in scadere.
"De la inceputul anului am derulat cinci-sase promotii mari, plus altele mai mici pentru a stimula cumparatorii finali si am cheltuit circa 50% din bugetul de marketing. Pentru primele cinci luni ne-am atins targetul in lei si ne-am bugetat sa avem vanzari anuale pe divizia de adezivi cel putin la nivelul anului 2008, dar in lei, pentru ca in euro vom fi in scadere", a declarat pentru ZF Lavinia Ciurtin, directorul de marketing al diviziei de adezivi a Henkel Romania.
Compania nu a facut publica valoarea vanzarilor de adezivi in 2008, dar potrivit ultimelor informatii, divizia de adezivi genereaza 50% din totalul veniturilor Henkel in Romania, echivalentul a circa 295 mil. lei (80 mil. euro).
Henkel Romania a realizat anul trecut o cifra de afaceri de 590 mil. lei (160 mil. euro), in crestere cu 25% fata de anul precedent, incluzand si diviziile de detergenti si cosmetice.
Divizia de adezivi a decis anul acesta sa apeleze la direct mailing la clientii finali - magazine, depozite care vand direct catre consumatori - si mai putin la distribuitori.
O singura promotie a generat 10% din vanzari
"Distribuitorii nu mai anunta in piata promotiile pentru ca nu mai au putere financiara si de aceea am avut promotii directe catre clientii finali. Una dintre promotii, care presupune acumularea de puncte la achizitionarea unor produse Henkel, iar ulterior sunt oferite premii