Sfârşitul de an şcolar a fost aşteptat cu nerăbdare anul acesta, nu doar de elevi, ci şi de profesori. Pentru că la sfârşit de an este premiată performanţa. Elevii mai au o săptămână până la festivitatea de premiere, profesorii deja au scăpat de focurile evaluării… de către elevi. Ieri, la Casa Corpului Didactic au fost premiaţi profesorii care au avut cel mai novator şi atrăgător scenariu de lecţie. Practic este vorba despre prima ediţie a concursului „LEAR” – un proiect de inovare al activităţii didactice. „LEAR este acronimul de la Lecţii, Experienţe, Activităţi Reuşite, iar acest concurs poartă în el simbolul regelui Lear, care a făcut nişte confuzii valorice, a uitat ce este mai semnificativ - pe fiica sa cea mai mică. Şi nouă, în şcoală, ni se întâmplă uneori să uităm să inovăm şi să dinamizăm activitatea cea mai importantă, care este într-un fel fiica cea mică – lecţia. Uneori suntem încântaţi de proiecte diverse şi uităm să inovăm, să revitalizăm lecţia”, a declarat Emilia Sinov, coordonatorul proiectului.
Concursul a început încă de acum două luni. Profesorii din toate ciclurile de învăţământ preuniversitar au trebuit să-şi depună proiectele pe hârtie şi în format electronic. Tot în cadrul acestui proiect, şcolile participante au trebuit să trimită elevi care să formeze juriul ce va evalua activitatea. „Au fost foarte receptive şcolile şi chiar şi cele din mediul rural. Elevi evaluatori au fost din ciclul primar, cei de clasa a IV-a, căci sunt mai mari, din ciclul gimnazial, cei de a VII-a, a VIII-a, şi de liceu. Cel mai receptiv liceu a fost «Meşotă». Copiii au văzut proiectele, după ce noi i-am pregătit ca evaluatori şi au evaluat lecţiile. Pot să spun că au fost excelenţi, au evaluat mai bine decât mine chiar. Ei s-au centrat pe activitatea înregistrată, nu s-au încurcat cu obiective, strategii”, a mai spus Emilia Sinov, fostă şefă a Casei Corpului