Principalii candidaţi la alegerile prezidenţiale de vineri din Iran au cheltuit zeci de milioane de dolari, bani despre a căror origine nu se vorbeşte, notează AFP. Cei doi protagonişti principali, preşedintele în exerciţiu Mahmoud Ahmadinejad şi fostul premier Mir Hossein Moussavi, duc o veritabilă campanie de stradă, cu ajutorul unei armate de susţinători. Campaniile celor doi candidaţi cu şanse mai mici, conservatorul Mohsen Rezai şi reformatorul Mehdi Karoubi, sunt însă puţin vizibile pe străzile Teheranului.
Sunt folosite în scopuri electorale vitrinele magazinelor, ca şi maşinile particulare, în asemenea măsură încât poliţia i-a ameninţat cu amenzi pe şoferii a căror vizibilitate este redusă de posterele candidatului preferat puse pe parbriz, potrivit NewsIn.
Aşa cum era de aşteptat, nu s-au dat publicităţii sumele cheltuite în campanie. Nici nu s-a spus de unde provin aceşti bani.
"Campania noastră este populară. Fiecare îşi imprimă materialele şi le distribuie" , afirmă cu cea mai mare seriozitate un membru al staff-ului lui Ahmadinejad. Întrebat cum se face totuşi că toate posterele sunt identice, el răspunde că "probabil că un activist a imprimat mai multe şi le-a distribuit în oraş" .
Miliţiile islamice, folosite în campania electorală
Adversarii preşedintelui îl acuză că foloseşte reţeaua bassidji, o miliţie islamică. Reprezentanţii acesteia au negat însă orice implicare.
La un miting al lui Ahmadinejad într-o mare moschee din Teheran, "voluntarii" au distribuit zeci de mii de CD-uri, drapeluri, postere, fotografii şi ziare de campanie.
"Cheltuielile campaniei lui Moussavi se ridică poate la 30-40 de milioane de dolari" , declară sub acoperirea anonimatului un membru al staff-ului principalului contracandidat al lui Ahmadinejad.
În fieca