În faţa recesiunii globale, managerii europeni sunt precauţi şi aşteaptă un semn de la guvern, americani au mai multă încredere în abilităţile lor de a se adapta dificultăţilor, în vreme ce companiile din zona Asia-Pacific consideră actuala situaţie economică ca pe o oportunitate pentru revizuirea modelelor de afaceri pe termen lung. 50% dintre manageri intenţionează să îşi schimbe strategia în următoarea perioadă. Mai mult de jumătate dintre aceştia au ind
În faţa recesiunii globale, managerii europeni sunt precauţi şi aşteaptă un semn de la guvern, americani au mai multă încredere în abilităţile lor de a se adapta dificultăţilor, în vreme ce companiile din zona Asia-Pacific consideră actuala situaţie economică ca pe o oportunitate pentru revizuirea modelelor de afaceri pe termen lung.
50% dintre manageri intenţionează să îşi schimbe strategia în următoarea perioadă. Mai mult de jumătate dintre aceştia au indicat că factorul principal care stă la baza acestei decizii este modificarea comportamentului consumatorilor, arată un studiu KPMG International care analizează reacţiile la recesiune şi strategiile pentru ieşirea din criză.
Asiaticii văd partea plină a paharului
Majoritatea managerilor intervievaţi consideră că 2010 este anul în care pieţele se vor redresa. Dintre clienţii firmelor membre KPMG care au participat la sondaj, cea mai mare parte au prognozat un interval de maximum 24 de luni pentru refacerea economiei.
Conform acestui studiu, companiile din zona Asia-Pacific folosesc recesiunea globală ca pe o oportunitate pentru a aduce schimbări majore operaţiunilor lor, prognozând apariţia unor noi pieţe internaţionale, în timp ce numeroase firme europene încă nu s-au decis cum să reacţioneze în faţa declinului economic.
Aproape 90% dintre companiile din Japonia şi 84% dintre firmele din Singapore pregătesc schimbări radicale