Extenso, importatorul pe piata locala al brandurilor Lotto, Stonefly, Italgreen si Gas, a incercat inca din a doua parte a anului trecut sa previna pierderile cauzate de incetinirea ritmului de consum, prima masura vizand revizuirea planului de expansiune in noile centre comerciale.
Initial erau programate cinci deschideri de magazine, dar conducerea a decis sa continue cu doar trei magazine, tinand cont de previziunile pesimiste la adresa economiei romanesti.
"In a doua jumatate a anului 2008 luam deja in calcul posibilitatea ca principalele efecte ale crizei economice internationale sa se faca simtite in 2009 in Romania, fapt ce a determinat limitarea planurilor expansioniste pentru urmatoarea perioada in momentul in care ar fi trebuit finalizate acordurile cu centrele comerciale ce anuntau deschideri in prima parte a acestui an", a declarat Mirela Rosca, directorul general al Extenso.
Ca majoritatea jucatorilor din textile, Extenso nu a mai avut in primul trimestru o crestere organica, fapt ce a determinat schimbari semnificative in afacerile companiei.
Scad si marjele de profit
In primele trei luni Rosca a anuntat o cifra de afaceri de 2,3 mil. euro, in scadere cu aproximativ 25% fata de aceeasi perioada a anului trecut, cand a raportat 3,1 mil. euro, decalaj sustinut de aprecierea euro din ultima perioada. Mai mult, marja de profit a fost de doar 4%, in timp ce in primul trimestru din 2008 compania a obtinut o marja de 10%.
Compania, care a inceput anul cu 33 de magazine monobrand, are programata, pe langa deschiderea unui magazin Lotto, lansarea altor doua unitati sub brandurile Stonefly si Gas.
In 2008, compania a incheiat pe divizia de sport si fashion cu 16 mil. euro, prag atins si in 2007, chiar daca previziunile anterioare anuntau o crestere a cifrei de afaceri cu 40%, pana la 22,4 mil. euro. A fost anul in car