De la începutul anului până în prezent, Poliţia Rutieră a dat peste 180 de amenzi pentru producerea de zgomot în trafic, fără a măsura nivelul decibelilor emişi
Lipsa reglementării nivelului maxim de decibeli permis pentru motocicliştii din Capitală precum şi lipsa unui aparat de măsurare a zgomotului în dotarea Poliţiei, a determinat situaţia în care agenţii de circulaţie au acordat amenzi fără o bază legală.
Autoritatea care poate acorda amenzi şoferilor pe două roţi, Poliţia Rutieră, nu dispune de aparatul necesar pentru a măsura valoarea decibelilor motoarelor. Singura autoritate care deţine astfel de aparate în Bucureşti este Serviciul de Management al Zgomotului de la Primăria Capitalei.
Ultimul control al valorii decibelilor motoarelor din Bucureşti, făcut de agenţi ai Poliţiei Rutiere însoţiţi de inspectorii de la Serviciul de Management al Zgomotului, a avut loc în urmă cu zece luni, adică în august 2008.
Intenţii bune, pedepse nesusţinute
Cu toate acestea, peste 180 de amenzi pentru producerea de zgomot în trafic au fost acordate, atât şoferilor cât şi motocicliştilor, de la începutul anului 2009 până în prezent.
Cum este această situaţie posibilă? Agenţii de circulaţie au dat amenzile „după ureche”. „Au fost date amenzi doar celor care făceau un zgomot asurzitor” a declarat Călin Lupşa, comisar-şef la Poliţia Rutieră. El a adăugat că în cadrul legal actual apare menţiunea că proprietarilor vehiculelor care emit noxe sau zgomot peste limita legal admisă trebuie să le fie reţinute certificatele de înmantriculare şi să fie sancţionaţi.
Totuşi, nu există nicăieri menţionată vreo valoare maximă de decibeli. Din această cauză, s-a ajuns la situaţia actuală în care motocicliştilor nu li se pot retrage motoarele, oricât de mult zgomot ar face.
Edilii Capitalei, care ar fi trebuit să elaboreze un proiect de hotărâre pr