* la o săptămână după ce a fost montat, încep să iasă la iveală motivele pentru care e nevoie de el acolo * una dintre ipoteze: se pare că de vină ar fi hoţii de fier vechi, care ar vrea să fure cablurile de cupru ale reţelei electrice pentru troleibuze!
Traficul din intersecţia Căii Galaţi cu Bdul Dorobanţilor a revenit la normal, după ce s-a terminat asfaltarea părţii carosabile şi s-au repus în funcţiune semafoarele. Lărgirea intersecţiei are efecte benefice asupra fluenţei circulaţiei auto. Rămâne, însă, problema stâlpului "înfipt" chiar în mijlocul Bdului Dorobanţilor, ce le apare în faţă şoferilor care vin dinspre Galaţi. Primăria ne-a informat că, deocamdată, acesta va rămâne exact în locul în care se află. Trebuie remarcat, totuşi, că, după ce a fost vopsit şi semnalizat corespunzător, stâlpul respectiv pare mai puţin periculos pentru trafic. Reamintim că stâlpul a ajuns acolo ca o soluţie tehnică de moment, impusă de faptul că, pentru mărirea intersecţiei, era nevoie să se mute cu câţiva metri, de-o parte şi de alta, cei doi stâlpi principali de susţinere a firelor electrice. Crescând distanţa dintre aceştia, cablurile ar fi făcut "burtă", fiindcă sunt destul de multe şi grele. Greutatea acestora este dată şi de prezenţa liniei electrice pentru troleibuze, montată în urmă cu câţiva ani, dar nefolosită nici până în zilele noastre. De ce este nevoie ca aceasta să rămână pe poziţie, făcând necesară montarea unui stâlp exact în mijlocul intersecţiei? Răspunsul, aşa cum ne-a fost el oferit de o sursă destul de credibilă din cadrul "Braicar", este destul de frapant: societatea de transport în comun evită să dea firele de cupru jos de pe stâlpi de teamă că acestea ar putea fi furate de hoţi specializaţi în valorificarea fierului vechi. În consecinţă, "Braicar" le lasă pe poziţie şi, dacă are nevoie de câţiva metri de cablu, se serveşte direct din reţeaua