Pe Adrian Daniel, coordonatorul Biroului de Politici şi Programe din cadrul Agenţiei pentru Implementarea Programelor şi Proiectelor pentru Intreprinderi Mici şi Mijlocii, oficiul teritorial Târgu-Mureş, l-am întâlnit la Reghin vineri, 5 mai, cu ocazia întâlnirii oamenilor de afaceri pe tema “Posibilităţi de aplicare la proiecte europene a IMM-urilor”. L-am invitat la dialog pentru a afla ultimele noutăţi de la agenţie.
Reporter: Ce activităţi desfăşuraţi în acest moment la oficiul de implementare a programelor şi proiectelor pentru IMM- uri?
Adrian Daniel: În această perioadă ne ocupăm de selecţia şi evaluarea dosarelor din programele finanţate din fonduri guvernamentale, destinate sprijinirii celor din sectorul IMM-urilor.
Rep.: Câte dosare aveţi depuse pentru asemenea programe de finanţare?
A.D.: Există şase programe de finanţare, 70 de dosare realizate în urma înscrierilor online, iar 30 depuse la sediul oficiului.
Rep.: Care sunt cele mai solicitate programe?
A.D.: Cele mai solicitate programe sunt cele pentru comercianţi legate de serviciile de piaţă şi de programul de profit reinvestit şi nu în ultimul rând programul pentru meşteşugari. Am avut cei mai mulţi aplicanţi şi anul trecut pentru că zona Harghita, Mureş şi Alba este una foarte populată de meseriaşi care promovează artizanatul şi meşteşugăritul. Ca şi o noutate în acest an a mai apărut un program de finanaţare “Start 2009” pentru dezvoltarea abilitătilor antreprenoriale in rândul tinerilor.
Rep.: Până când se pot depune dosarele?
A.D.: În 12 mai s-au deschis aplicaţiile pentru înscriere. La noi fiecare program este prevăzut cu un timeing, adică există cinci zile prevăzute pentru înscriere, zece zile în care se pot depune dosarele, 20 de zile pentru evaluare, 40 de zile în care să faci efectiv investiţia, iar după aceea urmează monitorizarea şi efecti