Compania Apulum Alba Iulia, cel mai mare producator de portelan din Romania, a anuntat ca intentioneaza sa isi dubleze in urmatorii 5 ani cifra de afaceri si sa devina lider pe piata europeana a portelanului de calitate medie. Apulum Alba Iulia a inregistrat in 2008 o cifra de afaceri de 38,5 milioane de lei (aproape 9 milioane de euro) si pentru acest an conducerea firmei estimeaza o crestere cu minim 10% a cifrei de afaceri, pana la aproximativ 10 mil. de euro.
Unul dintre cei doi actionari majoritari ai companiei, Rodica Vasin, a declarat ca societatea a realizat anul trecut investitii in retehnologizare si cercetare in valoare de 1,8 milioane de lei, ultima investitie fiind terminata in primavara acestui an, un cuptor de ardere a produselor ceramice. Cel de-al doilea actionar majoritar al Apulum Alba Iulia, Alvaro Santini, a declarat pentru ZF ca firma se afla intr-un proces de reorganizare si ca intentioneaza repozitionarea companiei ca un important jucator pe piata europeana a portelanului.
In prezent, Apulum exporta peste 70% din productia de portelan, cei mai importanti clienti fiind din tari precum Grecia, Italia, Spania, Germania, Franta, SUA, Olanda, Suedia, Republica Moldova, Ucraina sau Mexic.
Potrivit oficialilor Apulum, piata autohtona a portelanului a fost afectata puternic in ultimii ani de schimbarile importante survenite la nivel mondial, globalizarea pietelor de export, concurenta tot mai accentuata determinata de patrunderea masiva a produselor din Asia de sud-est si in special din China, dar si de cresterile accentuate la energie si gaz metan. In consecinta, importante fabrici de profil din tara si-au oprit productia, printre care „Iris" Cluj-Napoca, „Arpo" Curtea de Arges sau „Stipo" Dorohoi.
In aceste conditii, Apulum a devenit lider de piata in Romania, avand in prezent o cota de peste 50%, restul pietei fiind acoperi