520 de reclamatii ale consumatorilor au ajuns la sediul Comisariatului Judetean pentru Protectia Consumatorului (CJPC) Mures in perioada ianuarie-mai 2009. Dintre acestea 70% au fost solutionate in favoarea consumatorilor, acestia fiind despagubiti prin inlocuirea produselor reclamate sau restituirea contravalorii acestora. Cu ocazia cercetarii reclamatiilor de catre inspectori s-au aplicat amenzi contraventionale in valoare de 165.750 lei.
Astfel, consumatorii mureseni au achizitionat alune cu miros si gust ranced, alimente cu data limita de consum depasita, au fost inselati la gramaj la produsele lactate, si-au cumparat incaltaminte cu talpa crapata, ulterior vanzatorul refuzand inlocuirea. Cazuri similare s-au intamplat si la achizitionarea de produse electrocasnice, electronice defecte, cazuri neremediate prin refuzul inlocuirii sau restituirii contravalorii acestora. La capitolul utilitati, muresenii si-au exprimat nemultumirea fata de facturile incarcate la energia termica, telefonia mobila, gaz metan, la care se adauga si intarzierea primirii facturilor de gaz. Nici bancile nu au scapat de controalele inspectorilor, ca urmare a plangerilor venite din partea consumatorilor. ”S-au constatat servicii bancare neconforme, adica nu s-a comunicat majorarea dobanzii, iar pentru schimbul valutar, consumatorii nu au fost informati si verbal asupra comisionului practicat. Au existat sapte reclamatii solutionate din care trei au fost intemeiate, consumatorii primind contravaloarea comisionului practicat”, a explicat ing. Anica Cirstea, comisar superior CRPC Mures.
520 de reclamatii ale consumatorilor au ajuns la sediul Comisariatului Judetean pentru Protectia Consumatorului (CJPC) Mures in perioada ianuarie-mai 2009. Dintre acestea 70% au fost solutionate in favoarea consumatorilor, acestia fiind despagubiti prin inlocuirea produselor reclamate