Mihaela Apetrei, Senior Manager la Agenţia Headline, dezvăluie câteva dintre secretele meseriei. Abilitatea de a comunica şi dorinţa de a interacţiona cu oamenii sunt două dintre calităţile pe care trebuie să le aibă un tânăr care îmbrăţişează această meserie. Tot mai mulţi tineri se orientează spre facultăţile de comunicare, relaţii publice sau cele de jurnalism din dorinţa de a urma o carieră în PR.
Nu puţini sunt cei care consideră că această meserie înseamnă „relaţii cu publicul”, însă pentru cei care visează la un astfel de job este bine de ştiut că PR-ul este o combinaţie între comunicare, marketing şi advertising. „PR-ul este încă un fel de OZN. Deşi avem câteva facultăţi de profil, deşi există poziţii de PR Specialist, dacă întrebi trei oameni dintr-o companie, fiecare îţi va spune altceva despre PR.
Unii, tot mai puţini, e drept, au încă opinia că PR-ul înseamnă relaţii cu publicul şi poate fi făcut de fata care aduce cafeaua,” este de părere Mihaela Apetrei, Senior Manager, Headline.
Tinerii interesaţi de acest job trebuie să ştie să-şi stabilească obiective de comunicare, să dezvolte relaţii cu presa, cu partenerii sau cu furizorii.
„PR-ul face parte din mix-ul de comunicare al unei companii şi se intersectează în numeroase locuri cu marketingul sau advertisingul.
Specialistul PR ar trebui, în principal, să-şi poată stabili obiective de comunicare în acord cu strategia generală a companiei şi să găsească modalităţile prin care să ducă la îndeplinire aceste obiective, pe coordonatele esenţiale ale activităţii de relaţii publice: relaţia cu presa, comunicarea cu partenerii, furnizorii şi clienţii, comunicarea internă, comunicarea cu societatea”, consideră Mihaela Apetrei Mihaela Apetrei lucrează în branşă de mai bine de opt ani.
Cariera şi-a început-o în presă, într-o agenţie de şti