In ultima perioada s-a tot discutat despre eliminarea tezelor cu subiect unic, modificarile sistemului de evaluare educationala urmand sa fie operate din toamna acestui an. Desi timpul este relativ scurt pana la inceperea noului an scolar, Ministerul Educatiei nu a anuntat inca noile modalitati de evaluare si de admitere la liceu aplicate din vara lui 2010, cele mai vehiculate solutii fiind media generala din gimnaziu sau admiterea pe baza de examen, organizat de fiecare liceu in parte. O alta varianta ar fi chiar pastrarea tezelor cu subiect unic, modalitate pe care multi dintre profesori nu o vad, insa, ca fiind viabila.
Variante multiple
Eliminarea notelor din gimnaziu ca si criteriu de selectie pentru admiterea la liceu si inlocuirea tezelor cu subiect unic cu evaluari nationale sunt doar doua dintre modificarile pe care le anunta, inca de la instituirea in functie, ministrul Educatiei, Ecaterina Andronescu. Nemultumita de felul in care s-au desfasurat tezele in acest an, cu erori repetate descoperite la subiectele de examen, ministrul Educatiei pare sa fi gasit argumentele necesare impunerii unor modificari ale curriculei scolare pentru anul scolar 2009 - 2010. Ecaterina Andronescu a anuntat recent, din nou, ca vrea sa renunte la tezele cu subiect unic, solicitand o serie de analize la nivelul inspectoratelor scolare din tara, menite sa arate, pana la 31 august, relevanta sau irelevanta tezelor cu subiect unic.
Ministrul a declarat, potrivit Mediafax, ca rezultatele acestor examene nu sunt obiective in ceea ce priveste cunostintele elevilor si ar prefera adoptarea unei metode de evaluare continua pe ceea ce face profesorul la clasa. "Tezele unice nu reprezinta cea mai fericita solutie de evaluare nationala pe care ministerul, in momentul in care a luat aceasta decizie, o avea la dispozitie. De ce spun acest lucru? Pentru ca, uitandu-ma pe ul