Investigatiile privind prabusirea in Oceanul Atlantic a avionului Airbus A330 al companiei Air France contureaza un scenariu de cosmar, cu erori in inregistrarea vitezei si defectarea a cinci dintre computerele de la bord, intr-un front de furtuna puternica.
Pentru localizarea cutiilor negre, care ar oferi informatii esentiale, a fost trimis in zona submarinul nuclear Emeraude, unul dintre cele sase submarine nucleare de atac ale Frantei, echipat cu sonare extrem de performante.
Pana ieri, echipele de cautare recuperasera 41 de cadavre, primele 16 fiind trimise pe insula Fernando de Noronha, unde experti brazilieni au facut examenele preliminare in vederea identificarii.
Iata desfasurarea orara a evenimentelor care au condus la tragedie (pentru a vizualiza infograficul, dati click pe fotografie sau vizitati Infografic-Ultimele minute ale Zborului 447):
31 mai ora 22.04 – Airbusul 330 Air France cu 228 oameni la bord pleaca din Rio de Janeiro spre Paris
1 iunie ora 00.55 – AF 447 survoleaza Natal la 10.670 m altitudine, cu 450 noduri, si porneste peste Atlantic pe ruta UN873
Ora 1.33 punctul ITOL: Contact radio programat cu Centrul de Control al Atlanticului (CINDACTA) din Fernando de Noronha. Echipajul raporteaza ca zboara prin turbulente puternice. Ajungerea in punctual TASIL – intrarea in spatial aerian al Senegalului – era programata la 2.20.
Ora 1.48 – Avionul iese din acoperirea radarului CINDACTA.
Ora 1.51 – Datele de satelit arata ca AF 447 a traversat primul din cei trei nori de furtuna.
Ora 1.59 – Avionul intra in al doilea nor de furtuna.
Ora 2.05 – Avionul intra intr-o zona de furtuna puternica, cu vanturi cu gheata, estimate la 100 km pe ora. In fata unui front de furtuna intins pe 1.000 km, pilotul nu are alta optiune decat sa zboare pri