Grupul Frigotehnica, unul dintre cei mai importanti jucatori de pe piata de echipamente frigorifice, va investi pana la sfarsitul anului circa 2,5 mil. euro in expansiunea activitatii la nivel regional pe pietele din statele vecine - Bulgaria, Ucraina si Serbia.
De la inceputul anului, compania a investit circa 1 mil. euro in sediul deschis in Bulgaria, unde are 11 angajati care ofera clientilor in special servicii de mentenanta.
"Am infiintat Frigotehnica Bulgaria ca urmare a expansiunii activitatii unora dintre cei mai mari clienti internationali ai nostri prezenti deja pe piata de retail din Romania, printre care Kaufland sau Billa. Potrivit estimarilor initiale, filiala din Bulgaria va ajunge pana la final de an la o cifra de afaceri de aproximativ 4 milioane de euro", spune Nicolae Bara, directorul general al Frigotehnica.
Printre clientii Frigotehnica se numara Metro, Billa, Penny Market, Selgros, Kaufland, Plus, Carrefour, Cora, Inbev, Ursus, Cris Tim, Pizza Hut, KFC.
Pentru cele doua filiale din Ucraina si Serbia, compania si-a bugetat o investitie de circa 1,5 mil. euro. Frigotehnica a investit pana in prezent circa 700.000 de euro in dezvoltarea de noi servicii si extinderea retelei de centre zonale.
Acestea au fost si primele investitii anuntate de companie dupa ce, la sfarsitul anului trecut, a fost preluata de fondul de investitii Balkan Accession Fund (BAF), coordonat de Horia Manda, in urma unei tranzactii de 25 mil. euro.
Printre proiectele care au fost demarate de la inceputul anului se numara dezvoltarea de noi servicii, extinderea retelei de centre zonale si dezvoltarea diviziei de HVAC (Heating Ventilation Air Conditioning), care presupune specializarea in livrare, montaj si service pentru echipamentele de ventilatie si aer conditionat.
BAF controleaza 75% din Frigoholding, care are o participatie de 99,8% l