Procesul de reducere a stocurilor în industria auto din Europa se apropie de sfârşit, dar producătorii de vehicule şi furnizorii de componente trebuie să se pregătească pentru o redresare lentă, de lungă durată, au declarat, azi, analişti citaţi de Mediafax. Companiile auto au fost nevoite să reducă producţia, de la sfârşitul anului 2008, şi să restructureze forţa de muncă, în urma impactului recesiunii economice asupra cererii de maşini noi, iar măsurile au avut un efe
Procesul de reducere a stocurilor în industria auto din Europa se apropie de sfârşit, dar producătorii de vehicule şi furnizorii de componente trebuie să se pregătească pentru o redresare lentă, de lungă durată, au declarat, azi, analişti citaţi de Mediafax.
Companiile auto au fost nevoite să reducă producţia, de la sfârşitul anului 2008, şi să restructureze forţa de muncă, în urma impactului recesiunii economice asupra cererii de maşini noi, iar măsurile au avut un efect negativ puternic şi asupra furnizorilor de componente.
Primele semne de redresare au apărut deja
„Reducerea stocurilor este foarte aproape de sfârşit, iar acest fapt este o mare uşurare pentru furnizorii de componente”, a declarat Nigel Griffiths, analist în domeniul auto la compania de cercetare a pieţei IHS Global Insight. Directorul general al producătorului francez de componente Valeo, Jacques Aschenbroich, a declarat în această săptămână că există indicii privind sfârşitul procesului de scădere a stocurilor.
Producţia va creşte în trimestrul al treilea şi cel de-al patrulea, chiar dacă nu a apărut încă o redresare a vânzărilor, a arătat Griffiths.
Grupul Renault a micşorat producţia cu 38,2% în primul trimestru, comparativ cu aceeaşi perioadă a anului 2008, care a fost totuşi mai mare cu 7,2% faţă de trimestrul al patrulea.
„Rabla” va avea şi un recul negativ
Colin Couchman, directo