Chiar şi cu tracţiune pe ambele punţi, Swift 1.3 4x4 rămâne, prin excelenţă, o maşină de oraş Sursa: Suzuki
Dacă Subaru, tot o marcă japoneză, trimite cu gândul la sportivitate şi, bineînţeles, la 4x4, Suzuki are în subsidiar accesibilitatea. Nici una, nici cealaltă nu se bucură de notorietatea celor „trei mari” din Ţara Soarelui Răsare - Toyota, Honda, Nissan -, şi e foarte posibil ca Mazda să le întreacă de asemenea.
Comparaţia cu Subaru trebuie privită prin prisma faptului că întreaga gamă Suzuki comercializată la noi, cu o singură excepţie (Splash), dispune, oricât ar putea părea de surprinzător, de serviciile unor sisteme de tracţiune integrală.
Swiftul pe care l-am testat recent, model proiectat să supravieţuiască în jungla urbană, face parte din brigada 4x4 de la Suzuki. El are doi colegi mai mari, crossoverul SX4 şi SUV-ul compact Grand Vitara, dar şi unul mai mic, SUV-ul de buzunar Jimny - excelent adaptat pentru campaniile conduse la mare depărtare de ultimul petic de asfalt.
Concurenţă firavă
Swift 4x4 abia dacă are un concurent direct. În oferta Fiat pentru România, poate fi identificat micul Panda 4x4 (12.174 de euro), care se califică drept cel mai apropiat model ca dimensiuni (deşi cu peste zece centimetri mai scurt) şi „tehnică de luptă”.
Chiar judecând doar prin prisma amprentei la sol - al doilea cel mai mic Suzuki (depăşit la acest capitol de mai noul Alto, necomercializat încă la noi) se încadrează undeva la graniţa segmentelor A şi B - se pot identifica doar o mână de adversari. Nissan are Micra, Toyota defilează cu Yaris, Citroën propune perechea C2 (autoturism disponibil exclusiv cu două uşi) - C3, iar Subaru oferă Justy, un model care face notă distinctă cu restul gamei, punând puterea pe caldarâm doar prin intermediul roţilor anterioare.
În mod paradoxa