Accidentele rutiere provoacă pierderi economice şi sociale de 2% din PIB, iar creşterea gradului de siguranţă, prin scăderea numărului de victime, ar duce la majorarea veniturilor bugetare, arată reprezentanţii Ministerului Transporturilor şi Infrastructurii (MTI). Acest punct de vedere este inclus în nota de fundamentare a unui proiect de hotărâre de guvern, elaborat de MTI, pentru adoptarea Strategiei Naţionale pentru Siguranţă Rutieră 2009-2013, scrie Mediafax. „La mo
Accidentele rutiere provoacă pierderi economice şi sociale de 2% din PIB, iar creşterea gradului de siguranţă, prin scăderea numărului de victime, ar duce la majorarea veniturilor bugetare, arată reprezentanţii Ministerului Transporturilor şi Infrastructurii (MTI).
Acest punct de vedere este inclus în nota de fundamentare a unui proiect de hotărâre de guvern, elaborat de MTI, pentru adoptarea Strategiei Naţionale pentru Siguranţă Rutieră 2009-2013, scrie Mediafax.
„La momentul actual, estimarea pierderilor economice şi sociale datorate accidentelor rutiere ne indică o valoare de aproximativ 2% din Produsul Intern Brut (10,07 miliarde de lei, la PIB din 2008, de 503,959 miliarde de lei, n.r.). Creşterea gradului de siguranţă rutieră, concretizată prin scăderea numărului de victime, ar conduce la creşterea veniturilor bugetare”, se arată în fundamentarea proiectului de act normativ.
Coordonarea implementării strategii va fi asigurată de Consiliul Interministerial pentru Siguranţă Rutieră (CISR). În cadrul Consiliului vor fi înfiinţate comitete judeţene de siguranţă rutieră. Printre membrii CISR se vor regăsi oficiali ai Ministerului Justiţiei, Ministerului Public şi Consiliului Superior al Magistraturii.
Secretariatul CISR va funcţiona ca direcţie în cadrul Autorităţii Rutiere Române, al cărei director va fi numit de ministrul Transporturilor şi Infrastructurii. În terme