Motor diesel de 2.0 litri şi 136 CP
Cutia de viteze manuală în şase trepte şi tracţiunea integrală lucrează bine împreună
Aparent robust şi neprietenos, crossoverul celor de la Ford se dovedeşte extrem de manevrabil şi sigur încă din prima clipă. Cu un spaţiu generos, comenzile accesibile şi poziţia de drum stabilă, Kuga este unul dintre cele mai plăcute modele din segment şi din familia Ford. Estetic, Kuga se remarcă prin liniile frumoase şi cursive, partea frontală scurtă, cu „ochiuri” mari inserate elegant şi forma alungită spre spate. Aspectul acestui SUV compact este mai mult decât atrăgător, pare sexy, tineresc şi fresh, o abordare extrem de reuşită din partea celor de la Ford.
Deşi comparativ cu concurenţa pare mai puţin încăpător, diferenţa nu este atât de mare, doar că pasagerii din faţă au mai mult spaţiu decât cei din spate. Habitaclul păstrează nota dinamică a exteriorului, cu un bord elegant şi modern, cu accente vintage şi de ultimă generaţie frumos combinate. Vizibilitatea este bună din toate unghiurile, însă uneori se simte nevoia ca oglinzile exterioare să fie uşor mai mari.
Kuga surprinde plăcut şi din punct de vedere tehnic. Cei 136 CP de sub capotă îşi fac treaba nesperat de bine, iar motorul diesel de 2.0 litri este mai puţin zgomotos decât mă aşteptam de la un Ford, făcându-se auzit abia după 4.000 de turaţii. Tracţiunea integrală este de un real ajutor, iar suspensia rigidă se comportă aproape exemplar, ceea ce face din Kuga un model foarte bun pentru drumurile româneşti pline de gropi şi denivelări. Modelul testat are cutie de viteze manuală în şase trepte, schimbarea fiind destul de precisă şi cursivă, atingând suta în mai puţin de 11 secunde, ceea ce e un rezultat decent pentru dimensiunile sale.
Echipare standard bogată
La drum lung, crossul este stabil şi sigur, nu se „pierde” în viraje,