Jan Derk Karnebeek, noul director general al Heineken Romania, companie care detine aproape 30% din piata berii, spune ca incearca sa vanda terenurile fostelor fabrici din Bucuresti (Grivita) si din Arad si ia in calcul inclusiv renuntarea la cele trei fabrici de malt pentru a reduce costurile.
"In aceasta perioada vrem sa eliminam toate elementele de care nu avem nevoie si ne uitam la potentiali cumparatori atat pentru terenul fostei fabrici din Arad, cat si pentru cel al fabricii Grivita din Bucuresti. Daca vom vinde sau nu anul acesta, totul va depinde de pretul care ne va fi oferit", a declarat el.
Karnebeek, 42 de ani, a preluat in luna aprilie a acestui an conducerea businessului de 225 mil. euro al Heineken Romania, producatorul brandurilor Golden Brau, Ciuc si Silva.
Printre obiectivele mandatului sau se mai numara si castigarea de cota de piata, dupa ce compania admite ca a pierdut "putin" pe acest segment in cursul anului trecut. Cu toate acestea, Heineken a ajuns sa detina 29% din piata, rezultat datorat in special achi-zitiei producatorului Bere Mures, pentru care a platit in martie 2008 peste 150 de milioane de euro.
"Facand o analogie cu un meci de fotbal, am primit cateva goluri in anii trecuti, iar acum suntem la jumatatea meciului. Anul trecut am pierdut un pic din cota de piata in volum, dar achizitia Bere Mures a avut o contributie substantiala la revenire. Bineinteles ca vrem sa dam si noi niste goluri in viitor si cred ca putem schimba trendul din ultimii ani si sa incepem sa castigam cota de piata", sustine olandezul de la conducerea Heineken Romania.
Competitia din piata berii a crescut dupa ce Heineken Romania a achizitionat Bere Mures, iar Ursus Breweries a platit peste 7 mil. euro pentru pachetul majoritar de actiuni al Bere Azuga. Ambele companii sustin ca detin in prezent o cota de piata de 29%, citand